Home CNSCM

 

 

    

 

Cuprins : Descriere | Program | Regulament | Participanti

Descriere eveniment

Dorim ca prin această  competiţie să aducem un plus de noutate în cadrul concursurilor din IT-ul românesc. Acest concurs promovează  munca în echipă şi doreşte să  ofere participanţilor un mediu propice în care să-şi pună în  valoare aptitudinile, dar în acelaşi timp să împartă cu ceilalţi participanţi cunoştinţele dobândite. Orice susţinere şi implicare este binevenită.
OpenIT este concursul care cultivă iniţiativa, responsabilitatea, distribuirea rolurilor în echipă, asumarea riscului, identificarea oportunităţilor, evaluarea alternativelor, căutarea şi optimizarea soluţiilor, exersarea abilităţilor de transfer a cunoştinţelor şi competenţelor dobândite de elevi în şcoală.
Participarea la concurs presupune formarea unei echipe de maxim doi membri care va avea sarcina de a dezvolta un produs software pe o temă dată.
Concursul se desfăşoară pe parcursul a trei zile:

Ideea OpenIT a apărut pentru prima dată la începutul anului 2009, când un grup de tineri programatori au dorit să ofere o altfel de competiţie decât cele cu care erau deja familiarizaţi. Astfel ei au propus o competiţie care să simuleze cât mai realist un mediu propice pentru realizarea unui proiect. Restricţionarea temelor pe care participanţii le vor aborda nu este un dezavantaj. Această decizie a fost luată pentru a putea pune în evidenţă mult mai bine capacitatea participanţilor de a diviza munca în echipă şi de a se adapta la orice situaţie. Festivalul conţine 3 secţiuni:

Concursul OpenIT

Este un proiect tânăr, aflându-se la a doua ediţie, dar cu mult potenţial, ce speră  ca prin ajutorul comun al organizatorilor, participanţilor şi partenerilor noştri să se alinieze în viitorul apropiat concursurilor de tradiţie din IT-ul românesc.

Lan Party

Pentru că dezvoltarea unui produs valid în 12 ore este un factor de stres, echipa de organizatori oferă participanţilor multe momente de destindere. Lan Party este unul dintre aceste momente. În cadrul acestei secţiuni participanţii vor avea parte de o altfel de competiţie, ei vor concura într-un univers virtual, cel al jocului favorit.

Schimb de experienţă

Ne dorim ca în urma acestui concurs fiecare participant să rămână cu amintiri frumoase, să acumuleze experienţe noi şi interesante. În acest scop în cadrul Festivalului participanţii vor lua parte la prezentări ale specialiştilor în domeniu, dezbateri, seminarii, mese rotunde.

 

 

Programul concursului

 

Vă rugăm să acordaţi atenţie Regulamentului de desfăşurarea a competiţiei Lan Party, pentru evitarea eventualelor neplăceri.

Activitatea va avea loc în Laboratorul 2  din cadrul Colegiului Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava.

 

 

Regulament de desfăşurare

Articolul 1.

1.1. Concursul interdisciplinar OpenIT este organizat de Colegiul Naţional “Ştefan cel Mare” Suceava în parteneriat cu alte instituţii si organizaţii.
1.2. Concursul promovează abordarea interdisciplinară, cooperarea între elevi şi transferul cunoştinţelor şi competenţelor dobândite în diferite contexte de învăţare.
1.3. Concursul presupune utilizarea resurselor IT în vederea realizării unui proiect interdisciplinar pe o tema dată.

Articolul 2.

2.1. Concursul se adresează elevilor de liceu cu aptitudini şi interes pentru crearea aplicaţiilor informatice în domenii diverse.
2.2. Participarea la concurs se realizează în echipe de maxim 2 elevi.
2.3. Un elev nu poate face parte din mai multe echipe.

Articolul 3.

3.1 Concursul OpenIT se desfăşoară pe parcursul a trei zile

3.2  Concursul are două secţiuni:

Articolul 4.

4.1 Membrii echipei vor fi singurii care lucrează la proiect.
4.2 Intervenţia oricărei alte persoane în elaborarea lucrării duce la descalificarea echipei.

Articolul 5.

5.1 Echipele înscrise în concurs au acces la Internet numai în prima zi a concursului.
5.2 Nu este permisă utilizarea altor materiale decât cele validate de comisie.
5.3 Toate resursele externe folosite vor fi declarate.

Articolul 6.

6.1. Pe durata organizării concursului fiecare participant va avea la  dispoziţie o singură staţie, cea oferită de organizatori sau cea personală.
6.2 Dacă participantul decide să lucreze  pe computerul personal atunci are obligaţia de a permite comisiei inspectarea acesteia.
6.3. Nu este permisă utilizarea stick-urilor de memorie, CD-urilor, DVD-urilor etc., altele decât cele puse la dispoziţie de organizatori.

Articolul 7.

Echipele trebuie să respecte tema primită la începutul concursului şi secţiunea la care au fost înscrise.

Articolul 8.

8.1. Predarea lucrărilor se face la sfârşitul celor 12 ore de lucru.
8.2 Prezentarea lucrărilor se face pe echipe în ziua a treia a concursului.

Articolul 9.

Criteriile de jurizare sunt anunţate odată cu temele.

 

Regulament de desfăşurare Lan Party

Articolul 1

Este interzis cu desăvâşire folosirea oricărei aplicaţii externe ce ar afecta desfăşurarea corectă a competiţiei Lan Party.

Articolul 2

Limbajul folosit în cadrul competiţiei trebuie să fie unul decent. Orice insultă adusă oricărui participant nu va fi tolerată.

Articolul 3

Daunele de orice fel aduse aparaturii puse la dispoziţie de către organizatorii competiţiei Lan Party va fi suportată de către cel care le săvârşeşte.

Articolul 4

Consumul de substanţe alcoolice sau narcotice este strict interzis în cadrul competiţiei.

Articolul 5

Participanţii la competiţie trebuie să respecte normele de siguranţă a muncii în vigoare în cadrul Colegiului Naţional  „Ştefan cel Mare” Suceava.

Articolul 6

Organizatorii evenimentului vor pune  la dispoziţie câte o staţie pentru fiecare participant.
Este permisă folosirea perifericelor sau staţiilor proprii în cadrul evenimentului.

 

Tema pentru Soft Educaţional

Complexitate scăzută  (maxim 40 puncte):

În cele 12 ore de lucru pe care le aveţi la dispoziţie, trebuie să elaboraţi un soft educaţional care să respecte tema dată.
Comisia va aprecia pozitiv:

Complexitate medie  (maxim 60 puncte):

În cele 12 ore de lucru pe care le aveţi la dispoziţie, trebuie să elaboraţi un soft educaţional care să respecte tema dată.
Comisia va aprecia pozitiv:

Complexitate ridicată (maxim 100 puncte):

În cele 12 ore de lucru pe care le aveţi la dispoziţie, trebuie să elaboraţi un soft educaţional care să respecte tema dată. Acest subiect este unul abstract, foarte general, aşa că mizăm pe imaginaţia voastră.
Vă recomandăm să abordaţi un subiect interesant, original care să respecte tema propusă, imaginaţia va fi răsplătită.
Comisia va aprecia pozitiv:

Vă sugerăm să nu folosiţi:

 

Tema pentru Soft Utilitar

Complexitate medie  (maxim 60 puncte):

În cele 12 ore de lucru pe care le aveţi la dispoziţie trebuie să elaboraţi un soft utilitar care să respecte tema dată.
Comisia va aprecia pozitiv:

Complexitate ridicată  (maxim 100 puncte):

 

În cele 12 ore de lucru pe care le aveţi la dispoziţie, trebuie să elaboraţi un soft utilitar care să respecte tema dată.
Comisia va aprecia pozitiv:

 

Tema pentru Dezvoltare Web

Complexitate medie  (maxim 60 puncte):

 

În cele 12 ore de lucru pe care le aveţi la dispoziţie trebuie să elaboraţi un website care să respecte tema dată.
Comisia va aprecia pozitiv:

Complexitate ridicată  (maxim 100 puncte):

În cele 12 ore de lucru pe care le aveţi la dispoziţie trebuie să elaboraţi un website care să respecte tema dată. Vă recomandăm să abordaţi acest subiect într-un mod cât mai original cu putinţă, elementele originale fiind răsplătite.
Comisia va aprecia pozitiv:

 

Participanţi la etapa finală a Concursului Naţional de Informatică Aplicată OpenIT, Suceava 2010

 

 

Nume

Prenume

Şcoala

Secţiune

Premiu

1

Aanei

Alexandru

Colegiul Naţional „Ferdinand I” Bacău

Web

 

2

Gabor

Petre

Colegiul Naţional „Grigore Moisil” Oneşti, Bacau

Web

 

2

Mocanu

Calin

Colegiul Naţional „Grigore Moisil” Oneşti

Soft Utilitar

Premiul II

4

Rotariu

Bogdan

Grup Şcolar Darabani, Botosani

Web

Menţiunea II

5

Barbu

Ioana

Colegiul National Gheorghe Lazar, Bucuresti

Web

Premiul II

6

Barbulescu

Dan

Colegiul National Gheorghe Lazar", Bucuresti

Web

Premiul II

7

Ghitulescu

Alexandru Decebal

Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ Bucureşti

Soft Educational

 

8

Neagu

Dragos Robert

Colegiul National Gheorghe Lazar Bucuresti

Web

 

9

Nicolau

Andrei

Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ Bucureşti

Soft Educational

 

10

Roman

Liviu

Liceul Teoretic „Ştefan cel Mare” Rm. Sărat, Buzau

Web

 

11

Dinu

Bogdan-Stefan

Liceul „Ion Heliade Rădulescu” Târgovişte, Dambovita

Web

 

12

Hurmuz

Gheorghita

Liceul Teoretic Lupeni, Hunedoara

Soft Educational

 

13

Malacia

Alexandru

Liceul Teoretic Lupeni, Hunedoara

Soft Educational

 

14

Stolojan

Petre Bogdan

Liceul de Informatică Petroşani, Hunedoara

Web

 

15

Tripon

Andrei

Colegiul Naţional „I. C. Brătianu” Haţeg, Hunedoara

Web

Menţiunea I

16

Arghiroiu

Alexandru

Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” Iaşi

Web

 

17

Axinte

Vlad

Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” Iaşi

Web

 

18

Harja

Cristian

C.N. "Mihail Sadoveanu" Pascani, Iasi

Web

Premiul III

19

Ilascu

Razvan

C.N. "Mihail Sadoveanu" Pascani, Iasi

Web

Premiul III

20

Moldovan

Razvan

Colegiul Naţional „Al. Papiu Ilarian” Tg. Mureş, Mures

Web

 

21

Adoamnei

Andrei

Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava

Web

Premiul III

22

Agavriloaei

Leonard Constantin

Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava

Web

 

23

Atanasoae

Iulian

Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava

Soft Utilitar

 

24

Cimbru

Vlad-Ioan

Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava

Web

 

25

Dragan

Alexandru

Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava

Web

 

26

Gramisteanu

Adrian

Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava

Soft Educational

Menţiunea II

27

Iliescu

Mihai

Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava

Web

 

29

Neamtu

Gabriel Constantin

Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava

Soft Educational

Menţiunea II

30

Popitan

Bogdan Cristian

Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava

Web

 

31

Spoiala

Florin

Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava

Web

 

32

Tacu

Iulian

Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava

Web

 

33

Budisteanu

Ionut Alexandru

Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” Rm. Vâlcea, Valcea

Soft Utilitar

Premiul I si Premiu Special

34

Alexandru

Popa

Grup Şcolar Industrial „Ştefan Procopiu” Vaslui

Soft Utilitar

 

35

Leustean

Tudor

Liceul Teoretic „Mihail Kogălniceanu” Vaslui

Soft Utilitar

 

36

Iancu

Nicu

Liceul Teoretic „Ioan Slavici” Panciu, Vrancea

Soft Educational

 

37

Lupu

Bogdan

Liceul Teoretic „Ioan Slavici” Panciu, Vrancea

Web

Menţiunea I

38

Savin

Catalin Andrei

Liceul Teoretic „Ioan Slavici” Panciu, Vrancea

Soft Educational

Menţiunea I

 


Site realizat de Cretu Eusebiu