• +40 0230 551 342
    cn_stefan@yahoo.com
  • Nu am putut gasi nimic. Incercati sa cautati dupa cuvinte cheie sau categorii.

Meniu

Clubul de dezbatere
 
         Clubul de dezbatere al colegiului - CNSCM Debate
 
   
   Dezbaterile academice sunt o manifestare organizată prin care două echipe oponente propun și implicit infirmă o moțiune sau tematică dată. Acestea sunt, fără îndoială, cea mai importantă formă de educație non-formală care îi ajută pe elevii de liceu să gândească și nu să memoreze, să argumenteze și nu să recite, să analizeze și, în același timp, să privească problema din mai multe perspective. Totodată, aceștia încep să își dezvolte o latură tolerantă, deoarece dezbaterile reprezintă mijlocul perfect prin care înveți să accepti că și partenerul tău de discuție are un punct de vedere la fel de valid ca și tine.
    Dezbaterile nu sunt numai un mijloc prin care oamenii să își dezvolte abilitățile de analiză, sinteză, argumentare și stil discursiv, ci și un scop în sine, o referință, un element de prestigiu în orice domeniu profesional.
    De aceea, un club de dezbateri este spațiul ideal în care un adolescent se poate dezvolta și poate dobândi atât calități, cât și noi prietenii și experiențe pline de esență și, concomitent, poate rămâne cu un bagaj de cunoștiințe consistent după ce părăsește liceul.
  Clubul de dezbateri al liceului a avut un parcurs mai anevoios până să ajungă la performanțele de astăzi, având în vedere și actuala situație epidemiologică. Chiar dacă a necesitat timp și implicare, rezultatele au fost pe măsura muncii depuse. Echipa care ne reprezintă liceul a câștigat în 2020 competiția regională DAMO, aducând și mai mult prestigiu colegiului nostru. Membrii sunt bine pregătiți și pun suflet în ceea ce fac și chiar acest aspect conferă  clubului distincție și originalitate. Colectivul este unit, fiecare este ascultat și poate să se exprime liber, iar membrii noi sunt încurajați și sfătuiți constructiv.
   Câteva cuvinte ale unuia dintre cei mai activi mebrii ai clubului de dezbatere, care ar putea reprezenta un start pentru cineva care simte că vrea să se implice, dar nu are destulă încredere că s-ar descurca:
Shape
     "La început, mi-a fost frică. Mi-a fost frică să vorbesc, să mă ridic în picioare și să-mi spun ideile. La început, mi-a fost greu. Mi-a fost greu să mă fac ascultat și chiar să ascult, nu doar să aud. La început aveam emoții, aveam emoții că voi spune ceva greșit și că ceilalți vor râde de mine. 
       Prima dată când a trebuit să țin un discurs, tremuram din cap până în picioare. Palmele erau umede și gura uscată. Vocea nu ținea cu mine, încă puțin și rămâneam fără ea, iar bâlbâiala era ca la ea acasă. 
       De atunci, a trecut ceva timp, și pot spune că am scăpat în mare măsură de aceste frici, dar nu aș fi reușit dacă nu descopeream dezbaterile academice. Datorită dezbaterilor, am reușit să mă fac ascultat, să am mai multă încredere în ideile mele, deși nu erau cele mai strălucite, și am reușit să le expun. Am învățat ce înseamnă răbdarea și determinarea, cât și lucrul în echipă. Deși unele meciuri au fost pierdute, supărarea nu stătea mult, pentru că aveam colegii de echipă lângă mine, și împreună treceam peste tot și ne pregăteam cu forțe noi de următorul meci. Altele au fost câștigate, lucru care mă încuraja și mai mult să continui. 
       Nu pot explica în cuvinte toate stările și sentimentele prin care treci în timpul unui meci, începând din momentul în care începe meciul și când este rândul tău să-ți ții discursul, până când îți termini discursul și se termină meciul, tot acest amalgam de emoții: bucurie, nervi, suspans, este total unic, de la meci la meci. Toate acestea se trăiesc."
Shape
Bogdan Valentin Roznovan, clasa a XII-a E
                                                           
 
 
Shape